Główne zadania pracy żłobka „Akademia Malucha” w Wysokiem Mazowieckiem:

• Sprawowanie opieki nad dziećmi do lat 3, w szczególnych przypadkach do lat 4.  Warunki bytowe zbliżone do warunków domowych.
• Profesjonalna kadra pedagogiczna, która pełni dla dziecka rolę przewodnika i obserwatora. Dba przede wszystkim o jego pełne zaufanie i pielęgnowanie fascynacji otaczającym go światem.
• Całe wyposażenie i zabawki z atestami, specjalnie przystosowane dla najmłodszych dzieci.
• Atrakcje dla dzieci przewidziane w ciągu roku: mikołajki, zabawa noworoczno-karnawałowa, dzień babci i dziadka, dzień matki i ojca, Wielkanoc.
• Stworzenie i realizacja programów dydaktyczno-wychowawczych w oparciu o nowoczesne metody pracy z dzieckiem, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwoju dziecka
• Profesjonalny catering oraz zastosowanie wszelkich działań promujących zdrowe i prawidłowe odżywianie ( np. instalacja specjalnych filtrów do wody, które usuwają nie tylko zanieczyszczenia, ale też bakterie i wirusy i są wyposażone w mineralizator gwarantujący najwyższą jakość wody, którą można podawać dzieciom do picia zamiast słodkich kompotów i herbat), 2 razy w tygodniu świeżo wyciśnięte soki owocowo-warzywne
• Współpraca ze specjalistami świadczącymi dzieciom pomoc psychologiczną i pedagogiczną oraz opiekę zdrowotną. Dodatkowo zapewnienie rodzicom możliwości do konsultacji z psychologiem lub pedagogiem w zakresie opieki nad dzieckiem.

Zajęcia edukacyjne bez dodatkowych opłat, dostosowane do wieku dzieci:
• a) gry i zabawy ogólnorozwojowe
• b) zajęcia techniczno-plastyczne
• d) zajęcia rytmiczne i muzyczne
• e) profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne
• f) bajko terapia
• g) język angielski
• h) zajęcia związane z porą roku
• i) zajęcia związane z nauka kolorów
• j) żłobkowy pluszak, którego dzieci będą zabierały ze sobą do domu na weekend

ZUMBA KIDS. Taniec zumba u dzieci w wieku żłobkowym rozwija koordynację i gibkość ciała. Zumba ze względu na to, że niektóre figury należą do skomplikowanych dodatkowo rozwija pamięć i koncentrację, co przydaje się na różnych płaszczyznach życia. Dodatkowym aspektem jest zabawa. Dzieci trenujące taniec zyskują szansę już w tak młodym wieku odnalezienia swojej pasji, która również w dorosłym życiu będzie sprawiać mu niebywałą przyjemność i satysfakcję.  Zajęcia Zumba Kids prowadzone są regularnie w naszym żłobku 2 razy w tygodniu. 

ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE Z ELEMENTAMI TEORII E.E.GORDONA

Najistotniejszym elementem tej teorii jest audiacja, czyli zdolność słyszenia, analizowania i rozumienia muzyki. Zajęcia mają na celu rozwijanie zdolności muzycznych, która u każdego dziecka jest wrodzona. Regularne uczestnictwo w zajęciach wpływa na zwiększenie płynności mowy, lepszą dykcję, a także poprawę koncentracji uwagi i koordynacji ruchowej.

Zajęcia prowadzone są w formie „śpiewanek i rytmiczanek”, kierowanych bezpośrednio do dzieci. Maluchy osłuchują się z melodiami w różnych na skalach modalnych oraz poruszają się w zróżnicowanych rytmach. Najważniejszym instrumentem wykorzystanym podczas zajęć jest głos ludzki. Używamy bardzo mało słów, większość melodii wykonuje się na sylabach. Dzieci stopniowo uczą się jak tworzyć indywidualny język muzyczny, wyrażać siebie, komunikować się z dorosłymi i rówieśnikami, aż wreszcie – improwizować. Dodatkowym urozmaiceniem zajęć są ciekawe rekwizyty, takie jak kolorowe piórka i chusty, które korzystnie wpływają na wyobraźnię dzieci.

ZAJĘCIA EKSPERYMANTALNE Z WYKORZYSTANIEM ELEMENTÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Integracja sensoryczna to jeden z najważniejszych procesów rozwojowych, które warto stymulować już od niemowlęcia. Dzięki adaptacji sensorycznej dziecko jest w stanie odpowiadać na bodźce świata zewnętrznego, które będą kluczem do poznawania świata.

Integracja sensoryczna to proces, którego celem jest dostarczanie za pośrednictwem wszystkich zmysłów informacji do mózgu, który rozpoznaje je, przekształca oraz integruje ze sobą, jak również z łączy z wcześniejszymi doświadczeniami. Podczas tego procesu powstają reakcje adaptacyjne, stanowiące bazę dla ogólnego rozwoju.

Zajęcia ułożone są tak, by sprzyjać zdolności jednoczesnego, spójnego używania rąk i oczu. Maluch codziennie podczas zabawy rozwija swoje zmysły i poznaje świat. Pedagodzy, prowadząc specjalnie dobrane do wieku i możliwości dzieci zabawy, pomagają im nabywać takich umiejętności, jak nauka i zapamiętywanie kształtów i kolorów, wrażliwość na nowe bodźce, kontakty międzyludzkie i zdolność do współpracy w grupie, czy umiejętność samodzielnego uspokajania się i organizowania własnego czasu. Stymulujące zajęcia sensoryczne przydają się także szczególnie u dzieci wykazujących pewne dysfunkcje w rozwoju i zachowaniu.

Dzięki poznaniu różnorodnych, sensorycznych zabaw, maluch aktywnie spędza czas, rozwijając swoją wyobraźnię. Stwarza mu się okazję do ruchu i prac – wyrabia to dobre nawyki na przyszłość, niwelujące problem długotrwałego przesiadywania przed ekranem telewizora czy komputera.

Zabawy sensoryczne, choć czasem wiążą się z plamami i bałaganem, zapewniają wyjątkowe odczucia, jakich nie dadzą nawet najlepsze gotowe zabawki. Wyrabianie figurek z masy solnej czy malowanie farbami za pomocą palców doskonale aktywizuje małą motorykę. Jest ona niezbędna w procesie późniejszego posługiwania się przyborami i pisania, a w dorosłym wieku – pisania na klawiaturze, prowadzenia samochodu czy uprawiania różnorodnych sportów.

ZAJĘCIA ADAPTACYJNE W AKADEMII MALUCHA.

Zajęcia adaptacyjne, mają na celu zapoznanie dzieci i rodziców z naszą placówką. Są to spotkania, w trakcie których dzieci biorą czynny udział w różnych formach aktywności zawierających wszelkie elementy zabaw ogólnorozwojowych. Oswajają się z nowymi koleżankami i kolegami, z opiekunkami oraz z nowym otoczeniem. Są to trzy dniowe darmowe zajęcia, trwające do 30 minut w zależności od indywidualnych potrzeb dziecka.
Zajęcia adaptacyjne przeprowadzane są w III etapach:

Dziecko na początku uczestniczy w zajęciach wraz z rodzicem lub opiekunem.
Rodzic staje się obserwatorem pracy dziecka w grupie.
Dzieci uczestniczą w zajęciach samodzielnie (bez rodzica).

ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE DLA DZIECI

Pedagodzy prowadzą ciekawe zajęcia posługując się metodami dydaktycznymi, które pomagają:

– we wspieraniu procesu budowania poczucia własnej wartości u dzieci poprzez wzajemną akceptację i stosowanie pochwał,
– w rozpoznawaniu, kontrolowaniu i wyrażaniu własnych uczuć przez dzieci, radzeniu sobie z tak zwanymi uczuciami trudnymi,
– w rozwiązywaniu konfliktów w grupie metodą pokojową,
– w kształtowaniu zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych,
– we wspieraniu procesu usamodzielniania się dziecka.

IMG_6657 - Kopia IMG_6658 - Kopia IMG_6728 DSC06959

EDUKACJA ZDROWOTNA W AKADEMII

Dzieci uczestniczą każdego dnia:

– w zajęciach gimnastyki ogólnorozwojowej,
– w zabawach grupowych organizowanych na świeżym powietrzu,
– w porannej gimnastyce,
– w codziennej nauce nocnikowania,
– w codziennych czynnościach kształtujących nawyki higieniczno – zdrowotne.

IMG_6598 IMG_6660 - Kopia IMG_6669 - Kopia IMG_6670 - Kopia IMG_6693 - Kopia IMG_6696 IMG_6700

ZAJĘCIA Z MUZYKOTERAPII

Dzieci, które od najwcześniejszych lat mają okazję do słuchania różnorodnej muzyki, stają się wrażliwsze nie tylko pod względem muzycznym, ale również emocjonalnym, plastycznym i społecznym. Umiejętnie dobrana muzyka wycisza nadmierne emocje negatywne i pobudza pozytywne. Ważnymi elementami na zajęciach są: klaskanie, tupanie, podskoki, gesty, wykonywanie rytmicznych ruchów ciałem, maszerowanie. Celem tych zajęć jest bowiem pogłębienie percepcji muzyki, uświadomienie przez dziecko własnych stanów emocjonalnych i wyrażenie ich właśnie ruchem, gestem, werbalnie. Bardzo przyjemną częścią muzykoterapii jest relaksacja: ćwiczenia oddechowe w pozycji leżącej i siedzącej tak, aby wzmocnić odprężenie fizyczne i psychiczne. Zajęcia z muzykoterapii są prowadzone przez opiekunki każdego dnia.DSC06811 DSC06800

ZAJĘCIA Z RYTMIKI / PLĄSY W ŻŁOBKU

Rytmika to nie tylko nauka i śpiewanie piosenek. To także trochę teorii: co to są nuty i do czego służą muzykowi, jak wygląda pięciolinia i klucz wiolinowy itd. To poznawanie różnych instrumentów muzycznych i różnego rodzaju muzyki, od poważnej, poprzez rozrywkową, aż do muzyki wydobywanej z przedmiotów codziennego użytku: kubeczki, sztućce, patyki, klocki itp. To również samodzielne próby zagrania na instrumentach muzycznych. To także odczuwanie emocji i próby ich nazwania, wyrażenia poprzez taniec, ruch.

DSC06438 IMG_6398 IMG_6405 IMG_6414 IMG_6446

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

Podczas zajęć plastycznych wykorzystywane są różnorodne techniki: malowanie palcami, rysowanie świecą, malowanie na podkładzie klejowym, grysikowym, rysunek węglem, pastelami, stemplowanie, prace wykonane z włóczek, szmatek, kasz i makaronów, zabawy z gliną, masą papierową i wiele innych. Zajęcia rozwijają dziecięcą wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczną, pomagają uwierzyć we własne siły, wzmagają poczucie własnej wartości, uczą cierpliwości. Zajęcia plastyczne odbywają się w Żłobku minimum 2 razy w tygodniu.

IMG_6732 IMG_6625 IMG_6621 DSC06778 - Kopia DSC06766 DSC06704 DSC06701 - Kopia DSC06698 - Kopia DSC06688 DSC06686 DSC06682 - Kopia DSC06464 - Kopia

ZAJĘCIA Z CHUSTĄ KLANZA

Opiekunki stosują pedagogikę zabawy oraz wzbogacają formy pracy w grupie przy pomocy chusty Klanza, co daje możliwość aktywności i zaangażowania we wspólne tworzenie spontanicznej radości z twórczego działania w grupie.

spadochron_chusta_1

ZAJĘCIA I ZABAWY MANIPULACYJNO – KONSTRUKCYJNE

Dzieci budują z klocków, szeregują, budują i burzą budowle z klocków, nakładają kółka na piramidę oraz dopasowują odpowiednie kształty do otworów. Celem zabaw manipulacyjno – konstrukcyjnych jest: rozwój zręczności i koordynacji ruchów; usprawnienie pracy dłoni – palce i nadgarstki; usprawnianie procesów myślenia i koncentracji, ćwiczenie cierpliwości i wytrwałości.

IMG_6641 - Kopia IMG_6635 - Kopia DSC06996 DSC06995 DSC06731 - Kopia DSC06719 DSC06452

BAJKOTERAPIA – BAJKI KTÓRE POMAGAJĄ

Bajkoterapia, to terapia przez bajki. Wszystkie dzieci lubią ich słuchać, a szczególnie te najmłodsze. Czytając określone bajki można dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, takich jak np. irracjonalne lęki lub pierwsze dni w żłobku.

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Kurs Baby Beetles jest z założenia pierwszym etapem na drodze ku dwujęzycznej przyszłości. Adresowany jest przede wszystkim do dzieci w wieku od 0 do 4. roku życia, ale oczywiście mogą korzystać z niego także dzieci starsze, o ile wcześniej nie miały kontaktu z angielskim i używane tam formy językowe nie będą dla nich zbyt proste.
Bohaterami są sympatyczne żuczki i ich melodyjne piosenki.
Kluczową rolę w nauczaniu odgrywają specjalnie skomponowane piosenki. Odpowiednie połączenie tekstu z muzyką ułatwia zapamiętywanie i powtarzanie, pomaga w wykształceniu się odpowiednich nawyków wymowy i zwyczajnie sprawia przyjemność.
W żłobku dzieci obcują z materiałami audio oraz wideo.
Opiekunki otrzymują specjalnie opracowane płyty CD, które zapewniają ważny, codzienny kontakt z tym językiem, dzięki któremu nauka języka angielskiego trwa codziennie.

ZAJĘCIA TEMATYCZNE

Zabawy w role, naśladowcze, twórcze, poznawanie kultur innych narodów, zabawy w kąciku kuchennym, w kąciku lalek. Treść zabaw tematycznych wzbogaca zajęcia dzieci w naszym żłobku. Pojawia się fabuła, odtwarzane są coraz bardziej złożone sytuacje.