1.  👧👦 Indywidualna Terapia dla Dzieci ze Spektrum Autyzmu w Ciepłej, Wspierającej Atmosferze!

Z myślą o potrzebach dzieci ze spektrum autyzmu zapraszam na terapie indywidualne, które rozwijają kompetencje społeczne i funkcjonalne oraz wspierają samodzielność dziecka.

W swojej pracy stawiam na indywidualne rozwiązania : każdy plan terapeutyczny stworzony jest dla potrzeb dziecka. Tworzę bezpieczne, przyjazne środowisko. Zajęcia prowadzone są przy pomocy sprawdzonych metod terapeutycznych, między innymi takich jak terapia behawioralna, trening umiejętności społecznych, integracja sensoryczna, trening uważności. Wspieram rozwój mowy i języka poprzez zabawę i strukturalne interakcje. 🌈✨

Dodatkowo, wprowadzam ćwiczenia poprawiające koncentrację i umiejętność rozwiązywania problemów, a także wykorzystuję nowoczesne metody oparte na strukturze i rutynie – Metoda TEACCH (Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children). Bazuje na wizualnych harmonogramach, jasnych strukturach i porządkach, co pomaga dzieciom z ASD lepiej funkcjonować w codziennym życiu.

W terapii mogę zastosować również metody wizualne (np. obrazki komunikacyjne), aby wspierać dziecko w nauce radzenia sobie w codziennych sytuacjach. ( PECS, Boardmaker)

Ponadto przygotowuję dziecko do korzystania w razie potrzeby z mowy alternatywnej. To metoda komunikacji stosowana u osób, które mają trudności z mówieniem lub nie posługują się mową werbalną. W przypadku dzieci ze spektrum autyzmu (ASD) mowa alternatywna może znacząco wspierać rozwój komunikacji i umożliwiać im wyrażanie swoich potrzeb, myśli czy emocji.

Poniżej opisuję najważniejsze formy i narzędzia mowy alternatywnej:


1. Picture Exchange Communication System (PECS)

  • PECS to system wymiany obrazków, który uczy dzieci komunikacji poprzez podawanie obrazka reprezentującego potrzebę lub przedmiot, np. „chcę jabłko”.
  • Jest szczególnie skuteczny w rozwijaniu podstawowych umiejętności komunikacyjnych.
  • Może być stosowany w różnych środowiskach: w domu, w szkole, w terapii.

2. Komunikatory elektroniczne i aplikacje AAC

  • Urządzenia i aplikacje wspomagające komunikację (Augmentative and Alternative Communication, AAC) pozwalają na wybór symboli, obrazków lub tekstu, które są przekształcane na mowę.
  • Popularne narzędzia:
    • Tablety z oprogramowaniem AAC, np. Proloquo2Go, CoughDrop czy Avaz.
    • Dedykowane urządzenia, np. komunikatory GoTalk.
  • Dzieci mogą korzystać z nich w celu wyrażania swoich potrzeb, prowadzenia rozmowy lub nauki języka.

3. Komunikacja wspomagana symbolami i obrazkami

  • Polega na użyciu tablic komunikacyjnych, książek z obrazkami lub symbolami graficznymi (np. system Boardmaker).
  • Symbole wizualne ułatwiają zrozumienie i wyrażanie komunikatów.
  • Często stosowane jako wsparcie w szkołach czy w terapii.

4. Język migowy

  • Dla dzieci ze spektrum autyzmu, które mają trudności z mową werbalną, prosty język migowy (np. makaton) może być skutecznym narzędziem komunikacji.
  • Uczy dziecko gestów odpowiadających konkretnym słowom lub pojęciom.
  • Wspiera rozwój mowy poprzez jednoczesne używanie gestów i słów.

5. Komunikacja wspierana gestami

  • Polega na używaniu prostych gestów w połączeniu z mową werbalną, co może pomóc dzieciom zrozumieć i zapamiętać komunikaty.
  • Przykładem jest metoda „Ręka w rękę”, która wspiera naukę gestów i wskazywanie.

6. Wizualne harmonogramy i plany dnia

  • Tworzenie harmonogramów w formie obrazków, zdjęć lub symboli wspiera komunikację i pomaga dzieciom lepiej zrozumieć strukturę dnia.
  • Wykorzystywane w metodach takich jak TEACCH, które stawiają na jasną organizację dnia.

7. Tablice z emocjami i skale oceny

  • Używanie tablic z twarzami przedstawiającymi emocje lub skalami intensywności pomaga dzieciom wyrazić, co czują lub jakie mają potrzeby.

8. Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji

  • Nowoczesne rozwiązania, takie jak urządzenia analizujące kontekst lub aplikacje wspierające komunikację w czasie rzeczywistym, pozwalają na bardziej zaawansowaną pomoc w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych.

Korzyści z mowy alternatywnej

  • Redukuje frustrację wynikającą z trudności w komunikacji.
  • Ułatwia nawiązywanie relacji z rówieśnikami i rodziną.
  • Wspiera rozwój mowy werbalnej, ponieważ alternatywne formy komunikacji często działają jako pomost do mowy.

Każda forma mowy alternatywnej powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.

Terapia jest dynamiczna i elastyczna, dostosowana do tempa i potrzeb małego pacjenta.

     2. Wczesne Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka ( WWR) 

Nasza pracownia oferuje kompleksowe wsparcie wczesnego wspomagania rozwoju dla najmłodszych dzieci. Program skierowany jest do maluchów, u których rodzice lub specjaliści zauważyli trudności w rozwoju, takie jak opóźnienia mowy, trudności w interakcjach społecznych, problemy z koncentracją czy trudności sensoryczne. Wczesne wspomaganie ma na celu stymulację naturalnych zdolności dziecka poprzez odpowiednio dobrane metody i zabawy, które pomagają mu w osiąganiu kolejnych etapów rozwoju.

Co oferujemy?

  • Indywidualny plan terapii – każde dziecko jest wyjątkowe, dlatego na podstawie wstępnej diagnozy opracowujemy indywidualny plan terapii dostosowany do jego potrzeb i możliwości.
  • Stymulacja Sensoryczna – wprowadzamy ćwiczenia i zabawy, które pomagają dziecku lepiej integrować zmysły, co wpływa pozytywnie na jego koordynację ruchową, koncentrację oraz ogólne samopoczucie.
  • Zajęcia Logopedyczne i Terapeutyczne – Wspieramy rozwój mowy i komunikacji poprzez ćwiczenia z zakresu logopedii oraz elementy terapii wspierającej rozwój społeczno-emocjonalny.
  • Rozwijanie Motoryki Małej i Dużej – Prowadzimy ćwiczenia, które pomagają w kształtowaniu zdolności ruchowych, potrzebnych zarówno w nauce pisania, jak i codziennych aktywnościach.
  • Wsparcie dla Rodziców – Zapewniamy również regularne konsultacje z rodzicami, aby wspólnie ustalać cele terapii, omawiać postępy dziecka oraz proponować ćwiczenia do kontynuacji w domu.

Dlaczego warto rozpocząć wczesne wspomaganie rozwoju?

Wczesne wspomaganie pozwala wychwycić i skutecznie pracować nad potencjalnymi trudnościami, zanim staną się one barierą w rozwoju dziecka. Im wcześniej rozpoczniemy stymulację, tym większe są szanse na harmonijny rozwój malucha i jego sukcesy w przyszłości.

Zapraszamy do kontaktu i umówienia się na pierwsze spotkanie, podczas którego omówimy potrzeby Państwa dziecka i przedstawimy najlepsze sposoby wspierania jego rozwoju.

    3. 🧠 Pedagogiczne Sesje Rozwojowe dla Dzieci i Młodzieży – Nowoczesne Podejście do Wzrostu i Harmonii 🌱

Jako pedagog, posiadam również kwalifikacje i doświadczenie w prowadzeniu terapii dla dzieci i młodzieży. Pomagam w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, trudnościami w relacjach, stresem oraz różnorodnymi wyzwaniami, z którymi mogą się zmierzyć dzieci w dzisiejszych czasach. Daję narzędzia do samodzielnego radzenia sobie ze stresem. W przyjaznej atmosferze tworzę bezpieczną przestrzeń do rozwoju i wsparcia.

Zapraszam na innowacyjne sesje rozwojowe dla dzieci i młodzieży, które łączą różnorodne techniki pracy z ciałem i umysłem. W mojej autorskiej metodzie wykorzystuję naturalne podejście, łącząc elementy naturoterapii, aromaterapii oraz psychobiologii, by wspierać prawidłowy rozwój emocjonalny, fizyczny i psychiczny młodych ludzi.

Każda sesja to podróż w głąb siebie, która pomaga uczestnikom w radzeniu sobie ze stresem, emocjami, a także w budowaniu pewności siebie i wewnętrznej równowagi. Praca z ciałem, oddechem, zmysłami i świadomością, wspiera umiejętności koncentracji, samoakceptacji oraz otwartości na zmiany.

Dzięki indywidualnemu podejściu oraz zastosowaniu naturalnych metod, takich jak aromaterapia i techniki psychobiologiczne, proces terapeutyczny jest dostosowany do potrzeb i predyspozycji każdej osoby, a efekty są długotrwałe i kompleksowe.

Moja autorska metoda opiera się na holistycznym podejściu, które traktuje człowieka jako całość, gdzie każdy aspekt – od emocji po ciało – jest ze sobą powiązany.

Serdecznie zapraszam na sesje, które pomogą Twojemu dziecku odkrywać siebie, rozwijać swój potencjał i zyskać równowagę na każdym etapie życia.

4. TUS – Trening Umiejętności Społecznych, zajęcia indywidualne i grupowe 

Nasza Pracownia oferuje profesjonalne zajęcia w ramach Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), dedykowane dzieciom, które potrzebują wsparcia w rozwoju umiejętności interpersonalnych. Zajęcia pomagają w nauce komunikacji, radzenia sobie z emocjami, rozwiązywania problemów i budowania relacji z rówieśnikami. TUS jest szczególnie skuteczny w pracy z dziećmi, które mają trudności w zakresie interakcji społecznych. Dzięki indywidualnemu podejściu, każde dziecko rozwija się w swoim tempie, a zajęcia prowadzone są w przyjaznej atmosferze.

Trening Umiejętności Społecznych – wsparcie w budowaniu relacji

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to specjalistyczne zajęcia dedykowane dzieciom i młodzieży, które mają trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z innymi ludźmi. Celem treningu jest rozwijanie kompetencji społecznych, które są niezbędne w codziennym życiu, zarówno w środowisku rówieśniczym, jak i w kontaktach z dorosłymi.

Dla kogo jest TUS?

Trening Umiejętności Społecznych jest przeznaczony dla dzieci i młodzieży:

  • z trudnościami w nawiązywaniu kontaktów,
  • z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (w tym zespołem Aspergera),
  • z ADHD,
  • mających trudności z regulacją emocji,
  • z niską samooceną lub problemami w wyrażaniu swoich potrzeb,
  • przejawiających trudności w rozumieniu norm i zasad społecznych.

Na czym polega Trening Umiejętności Społecznych?

TUS to zajęcia, które odbywają się w niewielkich grupach, aby zapewnić uczestnikom komfort i możliwość indywidualnego podejścia. Trening opiera się na nauce przez doświadczenie, ćwiczenia praktyczne oraz modelowanie właściwych zachowań.

Główne elementy zajęć to:

  1. Rozwijanie umiejętności komunikacji – nauka wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb w sposób asertywny.
  2. Praca nad emocjami – rozpoznawanie i nazywanie emocji, radzenie sobie z trudnymi uczuciami, np. złością czy lękiem.
  3. Rozwiązywanie konfliktów – ćwiczenie strategii pokojowego rozwiązywania sporów.
  4. Budowanie relacji – rozwijanie umiejętności współpracy, empatii i wzajemnego zrozumienia.
  5. Nauka norm społecznych – zrozumienie zasad funkcjonowania w grupie, takich jak kolejność w rozmowie czy przestrzeganie ustalonych reguł.

Korzyści z udziału w TUS

Regularne uczestnictwo w Treningu Umiejętności Społecznych przynosi wiele korzyści:

  • poprawia zdolność nawiązywania i utrzymywania relacji,
  • zwiększa pewność siebie i poczucie własnej wartości,
  • rozwija umiejętności komunikacyjne i współpracy,
  • pomaga lepiej rozumieć emocje swoje i innych,
  • wspiera funkcjonowanie w środowisku rówieśniczym i rodzinnym.

Dlaczego warto?

Trening Umiejętności Społecznych to inwestycja w przyszłość dziecka. Dzięki zdobytym umiejętnościom dzieci stają się bardziej samodzielne, pewne siebie i otwarte na nowe wyzwania.

Zapraszamy do kontaktu!
Jeśli zauważasz, że Twoje dziecko potrzebuje wsparcia w obszarze umiejętności społecznych, skontaktuj się z nami. Oferujemy zajęcia w przyjaznej atmosferze, prowadzone przez doświadczonych specjalistów, którzy zadbają o indywidualne potrzeby każdego uczestnika.

5. Zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze – wsparcie dla harmonijnego rozwoju

Zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze to forma wsparcia edukacyjnego skierowana do dzieci, które napotykają trudności w nauce lub rozwoju. Ich celem jest wyrównanie braków edukacyjnych, wspieranie indywidualnych potrzeb dziecka oraz rozwijanie umiejętności, które pozwolą mu lepiej funkcjonować zarówno w środowisku szkolnym, jak i społecznym.

Dla kogo są zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze?

Zajęcia te są dedykowane dzieciom:

  • z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu,
  • z opóźnieniami rozwojowymi,
  • wymagającym wsparcia w obszarze motoryki małej i dużej,
  • potrzebującym wsparcia emocjonalnego i społecznego,
  • posiadającym opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej lub zdiagnozowane zaburzenia, np. dysleksję czy ADHD.

Na czym polegają zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze?

Zajęcia odbywają się w małych grupach lub indywidualnie, co umożliwia dostosowanie programu do potrzeb każdego dziecka. Prowadzą je wykwalifikowani specjaliści, tacy jak pedagodzy, logopedzi czy psycholodzy.

Elementy zajęć mogą obejmować:

  1. Ćwiczenia kompensacyjne – rozwijanie funkcji, które są słabsze, np. poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci czy koncentracji uwagi.
  2. Ćwiczenia wyrównawcze – nadrabianie braków edukacyjnych, takich jak trudności w matematyce, ortografii czy czytaniu.
  3. Wsparcie emocjonalne i motywacyjne – wzmacnianie poczucia własnej wartości i budowanie pozytywnego podejścia do nauki.
  4. Rozwijanie umiejętności społecznych – nauka współpracy, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych oraz komunikacji.

Korzyści dla dziecka

Dzięki zajęciom kompensacyjno-wyrównawczym dziecko:

  • lepiej radzi sobie z wymaganiami szkolnymi,
  • nabiera pewności siebie i motywacji do nauki,
  • rozwija swoje mocne strony,
  • czuje się bardziej zrozumiane i wspierane,
  • poprawia swoje relacje z rówieśnikami i nauczycielami.

Zapraszamy do udziału!

Jeśli zauważasz, że Twoje dziecko potrzebuje wsparcia w nauce lub rozwoju, zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze mogą być doskonałym rozwiązaniem. Nasz zespół specjalistów zadba o to, by każde dziecko miało szansę w pełni wykorzystać swój potencjał i czerpać radość z nauki.

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej lub zapisać dziecko na zajęcia!

6. Kreatywne zajęcia koncentracji i uważności – rozwój w harmonii z własnym umysłem

W dzisiejszym szybkim tempie życia dzieci coraz częściej napotykają trudności z koncentracją i umiejętnością skupienia uwagi. Kreatywne zajęcia koncentracji i uważności to doskonały sposób, aby wspierać rozwój tych kluczowych umiejętności, pomagając dzieciom radzić sobie z codziennymi wyzwaniami w szkole i poza nią.

Na czym polegają zajęcia koncentracji i uważności?

Podczas zajęć dzieci uczą się technik, które pomagają im:

  • rozwijać zdolność skupiania uwagi,
  • poprawiać pamięć i umiejętność logicznego myślenia,
  • zwiększać odporność na stres i rozproszenia,
  • wzmacniać poczucie spokoju i pewności siebie.

Zajęcia prowadzone są w sposób twórczy i angażujący, aby dzieci mogły czerpać radość z nauki. Wykorzystujemy różnorodne metody, takie jak:

  • ćwiczenia oddechowe – uczące regulowania emocji i uspokajania umysłu,
  • zabawy sensoryczne – rozwijające uwagę na szczegóły i umiejętność dostrzegania otoczenia,
  • elementy mindfulness – proste praktyki medytacyjne dostosowane do wieku uczestników,
  • gry i zadania wymagające skupienia – rozwijające umiejętność koncentracji poprzez zabawę,
  • techniki relaksacyjne – pomagające dzieciom wyciszyć się i lepiej radzić sobie ze stresem.

Dla kogo są te zajęcia?

Kreatywne zajęcia koncentracji i uważności są odpowiednie dla dzieci, które:

  • mają trudności z koncentracją podczas nauki,
  • łatwo się rozpraszają,
  • odczuwają stres związany ze szkołą lub innymi sytuacjami,
  • potrzebują wsparcia w rozwoju umiejętności uważnego życia.

Korzyści dla dziecka

Uczestnictwo w zajęciach wpływa pozytywnie na wiele obszarów życia dziecka:

  • poprawia wyniki w nauce dzięki lepszej koncentracji,
  • rozwija umiejętności radzenia sobie z emocjami,
  • wspiera rozwój kreatywności i wyobraźni,
  • pomaga budować zdrowe relacje z rówieśnikami,
  • zwiększa ogólną odporność psychiczną.

Zapraszamy na zajęcia!

Jeśli chcesz pomóc swojemu dziecku rozwijać koncentrację, uważność i wewnętrzny spokój, nasze kreatywne zajęcia są idealnym rozwiązaniem. Przyjazna atmosfera i zaangażowani specjaliści sprawiają, że każde dziecko czuje się wyjątkowe i docenione.

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej lub zapisać dziecko na zajęcia!

7. Terapia ręki – wsparcie dla małych rączek

Terapia ręki to specjalistyczna forma zajęć skierowana do dzieci, które mają trudności w rozwijaniu sprawności manualnej, koordynacji ruchowej oraz precyzyjnych umiejętności motorycznych. Dzięki tej terapii dzieci zyskują lepszą kontrolę nad ruchami dłoni i palców, co jest niezbędne w codziennych czynnościach, takich jak pisanie, rysowanie, zapinanie guzików czy wiązanie sznurowadeł.

Dla kogo jest terapia ręki?

Terapia ręki jest dedykowana dzieciom, które:

  • mają trudności z pisaniem lub rysowaniem,
  • szybko się męczą podczas czynności wymagających precyzji,
  • mają słabą koordynację ruchową,
  • zmagają się z obniżonym napięciem mięśniowym w obrębie dłoni i przedramion,
  • wykazują problemy z wykonywaniem codziennych czynności manualnych,
  • są po urazach lub operacjach wpływających na funkcjonowanie dłoni.

Na czym polega terapia ręki?

Podczas terapii ręki dziecko uczestniczy w różnorodnych ćwiczeniach i zadaniach, które wspierają rozwój sprawności manualnej i koordynacji.

Elementy terapii ręki obejmują:

  1. Ćwiczenia wzmacniające dłonie i palce – poprawa siły mięśniowej, która jest kluczowa dla precyzyjnych ruchów.
  2. Ćwiczenia koordynacyjne – rozwijanie współpracy obu rąk, co jest niezbędne np. przy wiązaniu sznurowadeł.
  3. Ćwiczenia motoryki małej – zadania wymagające precyzyjnych ruchów palców, np. nawlekanie koralików, układanie drobnych przedmiotów.
  4. Zabawy sensoryczne – stymulowanie zmysłu dotyku i integracji sensorycznej.
  5. Trening pisania i rysowania – rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, takich jak prawidłowy chwyt ołówka czy kontrola siły nacisku.

Korzyści z terapii ręki

Regularna terapia ręki przynosi szereg korzyści, takich jak:

  • poprawa sprawności manualnej i precyzji ruchów,
  • większa pewność siebie podczas wykonywania czynności wymagających sprawności dłoni,
  • lepsza koordynacja wzrokowo-ruchowa,
  • łatwiejsze wykonywanie codziennych czynności, takich jak ubieranie się czy jedzenie,
  • wsparcie w przygotowaniu do nauki pisania i innych aktywności szkolnych.

Dlaczego warto?

Terapia ręki to nie tylko praca nad motoryką, ale także wspieranie dziecka w zdobywaniu samodzielności i rozwijaniu poczucia własnej wartości. Zajęcia są prowadzone w formie zabawy, dzięki czemu dzieci uczestniczą w nich z radością i zaangażowaniem.

Jeśli Twoje dziecko potrzebuje wsparcia w rozwijaniu sprawności manualnej, terapia ręki może być doskonałym rozwiązaniem. Nasi specjaliści zapewnią profesjonalne podejście i dostosowanie zajęć do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.

🌈 Zapraszam do kontaktu 🙂

🕊️ Rozwój, zrozumienie, pomoc – Ewa Muszyńska, tel. 730 117 088