Najistotniejszym elementem tej teorii jest audiacja, czyli zdolność słyszenia, analizowania i rozumienia muzyki. Zajęcia mają na celu rozwijanie zdolności muzycznych, która u każdego dziecka jest wrodzona. Regularne uczestnictwo w zajęciach wpływa na zwiększenie płynności mowy, lepszą dykcję, a także poprawę koncentracji uwagi i koordynacji ruchowej.
Zajęcia prowadzone są w formie „śpiewanek i rytmiczanek”, kierowanych bezpośrednio do dzieci. Maluchy osłuchują się z melodiami w różnych na skalach modalnych oraz poruszają się w zróżnicowanych rytmach. Najważniejszym instrumentem wykorzystanym podczas zajęć jest głos ludzki. Używamy bardzo mało słów, większość melodii wykonuje się na sylabach. Dzieci stopniowo uczą się jak tworzyć indywidualny język muzyczny, wyrażać siebie, komunikować się z dorosłymi i rówieśnikami, aż wreszcie – improwizować. Dodatkowym urozmaiceniem zajęć są ciekawe rekwizyty, takie jak kolorowe piórka i chusty, które korzystnie wpływają na wyobraźnię dzieci.